2010-08-25

 

För ett par dagar sedan satt jag fast vid att skissa hur en drakon i Metropolis kan tänkas se ut.

Resultatet blev följande:


Jag är nöjd med bilden, men kan känna att eftersom ingen kropp är med så får man svårt att föreställa sig hur resten av varelsen ser ut.
Med mina bristande anatomikunskaper känner jag mig inte helt redo att göra ett försök, just därför börjar jag åter igen mitt gnällande efter en (eller flera) duktiga illustratörer.

Jag är övertygad om att det finns åtminstone någon där ute som vill ge en hjälpande hand i att låta mina idéer bli till skisser.

Igår skedde något som jag dessutom skjutit på alltför länge. Jag beslutade mig för att ordna upp i regelbokens kaitel om strid. Det tog sin lilla stund och en hel del blev omskrivet just för att göra det lite lättare att läsa det annars ganska tråkiga och uttömmande stycket.

Innan det här inlägget lider mot sitt slut vill jag passa på att tillägga att jag inte bara letar efter illustratörer, utan även efter provspelare (eller rättare sagt spelledare). Om ni känner er manade är det bara att slänga iväg ett mail.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0